12 maja 2012

Jak skutecznie spalić tłuszcz- nogi:)


Za oknem szaleje burza a ja zgodnie z obietnicą piszę na kartce papieru wpis o spalaniu tłuszczu z nóg (wył. laptopa bo mojemu bratu się kiedyś spalił podczas burzy, więc uważajcie! ) Nie jestem profesjonalną trenerką więc mogę się mylić w kilku kwestiach, ale mój trening opracowałam na podstawie swoich obserwacji, opinii innych i na własnej skórze, schudłam 5 kg. Nogi to bardzo trudny temat dla kobiet, jednak ja nie skupię się na cellulicie, ale na ogólnym wyszczupleniu nóg i spaleniu tłuszczu;) Pamiętajmy jednak, że same ćwiczenia to nie wszystko, podstawa to odpowiednie odżywianie się, masaże, kremy.
Nie ma idealnej recepty na „szczupłość” , jak decydujecie się na ćwiczenia to przygotujcie się na systematyczną ciężką pracę, gdzie efekty nie będę od razu, po tyg. widoczne! Jak nie wylejesz z siebie potów podczas ćwiczeń, nie zmęczysz się to Twoje ćwiczenie jest bezcelowe i bezsensowne. Będąc na siłowni obserwowałam takie Panie, które pochodziły 5 min na stepperze i mówiły „ Dobra kończę bo się spociłam”;) śmieszne :D 



Dlaczego warto ćwiczyć?

A chociażby dlatego, że nasza praca przyniesie nam długotrwałe efekty. Ja ćwiczę od kilku lat, różnie to bywa, nie jestem mega wysportowana, bo bardzo widoczne mięśnie u kobiety mi się nie podobają:) ale nawet kiedy zaniedbam ćwiczenia i przez kilka miesięcy nic nie robię moje ciało jest jędrne, nawet jak przytyje nie wisi mi nigdzie tkanka tłuszczowa, dlatego, że mam mięśnie, które pomagają mi w utrzymaniu dobrego wyglądu i formy. Dlatego warto ćwiczyć, dieta nam nie ujędrni ciała, a chude wiszące pośladki szału nie robią ;)

Jak skutecznie spalić tłuszcz?

  1. Zmotywowanie się do ćwiczeń,odpowiednie nastawienie psychiczne :) Pomyśl sobie, że czas w końcu coś zmienić! Niech się nam zachce chcieć!
  2. Jak już nam się zachce 3 razy w tygodniu robimy trening na nogi:) od 30 min do 2h, w zależności ile mamy czasu i jaki zapas chęci:) Jak nie mamy czasu to wracam do punktu pierwszego i go sobie znajdujemy, np. zamiast siedzieć teraz na necie można ćwiczyć :P :)prawda?
  3. Zaczynamy zawsze od rozciągania po to aby rozgrzać nasze mięśnie, wtedy unikniemy kontuzji i zakwasów, ale będziemy też dobrze rozciągnięte co ma swoje plusy;) Rozciągamy sobie całe ciało, ale skupiamy się na nogach bo to je będziemy ćwiczyć ok 10 min najlepiej:) 
    Proszę tu jest filmik genialnej Pani, z którą będziemy ćwiczyć :)  


4. Po rozgrzewce czas na ćwiczenia siłowe. To bardzo ważna i istotna zasada, żeby zacząć właśnie od ćwiczeń na maszynach:) ponieważ te ćwiczenia formują nam mięśnie a mięśnie spalają nasz tłuszcz. Robimy po 3 serie na każdą partię mięśniową (na siłowni jest trener który nam powie co i jak) ja robię 3 serie od 10 do 15 powtórzeń, na każda partię nóg:) Pamiętajmy, że im cięższe ciężary i mniej powtórzeń wtedy nasze mięśnie zaczną rosnąć! Zróbmy 15 powtórzeń tak abyśmy już odczuły ostatnie 3 w mięśniach, zróbmy sobie przerwę i znów kolejna serię, ćwiczenia wykonujmy powoli i dokładnie! 


5. Kiedy skończę, znajduję sobie jakieś miejsce z boku i robię te ćwiczenia (mam je już opanowane i zapamiętane, najpierw robiłam je w domu). Nie robię całego zestawu ale wybieram te ćwiczenia których nie zrobię na maszynach, a są świetne i angażują inne partie nóg. Zestaw ten można wykonywać w domu bez siłowni;) też będą efekty:)

 

5. Kolejny ostatni etap to ćwiczenia cardio,odchudzanie fitness jak zwał tak zwał, dopiero teraz spalam tłuszcz. Może to być rowerek, bieżnia, skakanka, steper, chodzenie po schodach cokolwiek aby trwało minimum 30 min a nawet 1h. 

6. Po skończonym treningu znów się rozciągamy!!! 

Ja robiłam zawsze ten zestaw na siłowni przez 2h 2-3 razy w tyg. I efekty po miesiącu były bardzo widoczne, pośladki schudły i się ujędrniły, wyszczuplały mi uda, do tego schudłam. 

Sama siłownia to jednak nie wszystko, muszę nadmienić, że na wakacje jeżdżę na rowerze, to moje hobby i najlepszy sposób na spalenie tłuszczu z nóg! Jednak moje trasy liczą od 40 km do 100km na dobrym sprzęcie;) sama jazda na rowerze wystarczyła,ale jeżdżę na lekkich przerzutkach i szybko, dużo się pocę, moja jazda jest dynamiczna, inaczej zamiast wyszczuplić nogi zbudujecie sobie masę mięśniową i wasze nogi się powiększą:) Dlatego robię sobie przerwy jak widzę, że moje łydki nie mieszczą się już w rurkach;) 

Każda aktywność fizyczna jak bieganie, rolki, skakanie na skakance czy rower jest niezbędnym uzupełnieniem ćwiczeń na siłowni.  Pamiętajcie, że można a nawet trzeba je sobie zastępować :) 

Najważniejsze to dobry plan i  systematyczność :) Życzę mobilizacji. Ćwiczenia są najskuteczniejsze, kiedy sprawia nam to przyjemność, wtedy samoistnie zmieniamy złe nawyki żywieniowe i styl życia. Podnosi się hormon szczęścia i poprawia nam samopoczucie:) 


Bo w zdrowym ciele zdrowy duch, a na pięknym ciele każdy outfit wygląda fajnie:) 


Pozdrawiam Stylish! 

P.S Udostępnijcie ten wpis znajomym, może ich zaciekawi:)